W ostatnich latach presja ekonomiczna na system opieki zdrowotnej zwiększyła zainteresowanie stosowaniem stratyfikacji ryzyka w celu zwiększenia skuteczności opieki nad pacjentami z podejrzeniem ostrego zawału mięśnia sercowego.1 Aby uniknąć początkowej selekcji do jednostek opieki wieńcowej pacjentów, którzy prawdopodobnie nie będą czerpać korzyści z leczenia w niektórych badaniach skupiono się na identyfikacji pacjentów w izbie przyjęć z niskim ryzykiem ostrego zawału mięśnia sercowego, 2 3 4 5 6 ostrej choroby niedokrwiennej serca, 7 lub komplikacjami zagrażającymi życiu.8 9 Dane wskazują jednak, że znaczna i być może większa korzyści ekonomiczne można uzyskać, identyfikując pacjentów po przyjęciu, którzy są wystarczająco niskiego ryzyka ostrego zawału mięśnia sercowego i jego powikłań, że mogą być bezpiecznie przeniesieni do łóżek poza jednostką opieki wieńcowej.11 12 13 Wcześniejsze badania wykazały, że pacjenci z niskim ryzykiem zawału i jego powikłania mogą być identyfikowani 24 godziny po przyjęciu z powodu braku powikłań klinicznych i objawów ostrego zawału mięśnia sercowego, 14, 15, ale że 12-godzinny okres obserwacji nie jest wystarczający do rozpoznanie ostrego zawału mięśnia sercowego aż u 23 procent pacjentów, którym ostatecznie postawiono tę diagnozę.14 Chociaż te dane sugerują, że 24 godziny to minimalny okres obserwacji potrzebny do bezpiecznego wykluczenia zawału u pacjentów z ostrym bólem w klatce piersiowej, postawiliśmy hipotezę, że 12 – okres może być odpowiedni dla pacjentów, u których prawdopodobieństwo wystąpienia ostrego zawału serca w momencie przyjęcia było niewielkie, chociaż nie wystarczająco niskie, aby można je było rozładować. Dlatego opracowaliśmy i prospektywnie przetestowaliśmy strategię identyfikacji dużej podgrupy pacjentów przyjmowanych do oceny ostrego bólu w klatce piersiowej, którzy byliby kandydatami do krótszego okresu obserwacji.
Populacja pacjentów
Badanie bólu klatki piersiowej w grupie wieloosobowej (patrz Załącznik) to wspólne badanie kliniczne i wyniki pacjentów w nagłych wypadkach z ostrym bólem w klatce piersiowej.2 3 4 5, 10, 14, 16 17 18 19 20 21 22 23 Wszyscy pacjenci po 30 lat lub więcej, którzy udali się na pogotowie z raportem przedniego, przedsercowego lub lewostronnego bólu w klatce piersiowej niewyjaśnionego przez oczywisty miejscowy uraz lub nieprawidłowości na rentgenogramie klatki piersiowej, kwalifikowali się do badania na maksymalnie trzy wizyty. Uczestniczącymi instytucjami były Brigham i Women s Hospital w Bostonie (które rozpoczęły rejestrację pacjentów w styczniu 1984 r.); Szpital Yale-New Haven, New Haven, Connecticut (grudzień 1983); Danbury Hospital, Danbury, Connecticut (styczeń 1984); Milford Hospital, Milford, Connecticut (czerwiec 1984); St. Mary s Hospital, Waterbury, Connecticut (kwiecień 1984); University of Cincinnati Hospital, Cincinnati (lipiec 1984); i William Beaumont Hospital, Royal Oak, Michigan (czerwiec 1985).
Dane kliniczne z ewaluacji pogotowia ratunkowego, w tym historia, wyniki badania fizykalnego, obecność lub brak wcześniejszego elektrokardiogramu oraz interpretacja elektrokardiogramu w oddziale ratunkowym, zostały zarejestrowane jako część szczegółowego protokołu przez lekarza w izbie przyjęć lub przez lekarza. pielęgniarka naukowa. Osoba, która zarejestrowała te dane, nie miała wiedzy na temat przebiegu pacjenta po leczeniu w izbie przyjęć, a zatem nie mogła na nie wpłynąć.
Ten raport zawiera dane dotyczące 3660 (30 procent) z 12 140 pacjentów, którzy zostali zapisani do badania bólu klatki piersiowej od grudnia 1983 r. Do listopada 1986 r.
[podobne: jak obliczyć rozmiar stanika, nfz sanatoria lista oczekujących, polineuropatia alkoholowa ]

0 thoughts on “Wykluczenie ostrego zawału mięśnia sercowego – perspektywa wielostronnej weryfikacji 12-godzinnej strategii dla pacjentów z niskim ryzykiem”