Trzech innych pacjentów zmarło z przyczyn innych niż choroba niedokrwienna serca: jedna z zatorowością płucną (pięć dni po przyjęciu), jedna z chorobą naczyniowo-mózgową (sześć dni po przyjęciu) i jedna z pękniętym tętniakiem aorty brzusznej (dziewięć dni po przyjęciu) . Spośród 763 kandydatów na 12-godzinny okres obserwacji, którzy przeżyli hospitalizację, nieinatalne zagrażające życiu powikłania wystąpiły tylko w 3 (0,4%) (ryc. 3). W jednym wstrząs kardiogenny wywołany tamponadą osierdziową powstał podczas hemodializy z powodu mocznicowego zapalenia osierdzia w pierwszym dniu hospitalizacji; inny miał zatrzymanie migotania komór po operacji, aby zastąpić zastawki aortalne i mitralne 12 dni po przyjęciu; a trzeci, który miał ciężką zastoinową niewydolność serca, miał migotanie komór-10 dni po przyjęciu. Dwóch pacjentów miało niezakończone zgonem zatorowość płucną i nie było przypadków cięcia aorty. Tylko 8 pacjentów przeszło cewnikowanie serca w ciągu pierwszych trzech dni po przyjęciu, a następnie rewaskularyzacja wieńcowa (operacja pomostowania tętnic wieńcowych w piątce i przezskórna angioplastyka wieńcowa w trzech) podczas tej samej hospitalizacji. Przegląd przypadków pacjentów, u których wystąpiły poważne komplikacje lub które przeszły nagłe cewnikowanie serca, nie wskazał żadnych osób, dla których kontynuacja obserwacji w jednostce opieki wieńcowej w okresie od 12 do 24 godzin po przyjęciu prawdopodobnie poprawiłaby wyniki.
Ocena 24-godzinnej strategii dla pacjentów z wyższym ryzykiem
Spośród 1727 pacjentów w zestawie walidacyjnym, u których ryzyko ostrego zawału serca było zbyt wysokie, aby mogli zostać uznani za kandydatów na 12-godzinny okres obserwacji, 739 (43 procent) miało ostry zawał mięśnia sercowego. Nasza wcześniej opisana strategia14 monitorowania pacjentów przez 24 godziny, z dłuższymi okresami monitorowania u pacjentów z nawracającym niedokrwiennym bólem w klatce piersiowej, doprowadziłaby do wykrycia 728 (99 procent) z 739 zawałów u pacjentów o podwyższonym ryzyku. Wskaźnik częstości występowania ostrego zawału serca (n = 11) u 741 pacjentów z grupy wysokiego ryzyka, u których nie wystąpiły nieprawidłowe poziomy enzymów lub nawracający niedokrwienny ból w klatce piersiowej w ciągu pierwszych 24 godzin, był zbliżony do odsetka 1% przewidywanego w modelu Bayesa. .
Dyskusja
Chociaż poprzednie badania sugerują, że 24 godziny to minimalny bezpieczny okres obserwacji w monitorowanym otoczeniu dla pacjentów z podejrzeniem zawału mięśnia sercowego, 14, 15 to sprawozdanie pokazuje, że duża grupa pacjentów, którzy są dopuszczeni do oceny ostrego bólu, może być zidentyfikowali jako odpowiednich kandydatów na 12-godzinny okres wykluczenia na podstawie danych klinicznych dotyczących ich pogotowia ratunkowego. W tej populacji 3660 pacjentów ze szpitali środowiskowych i uniwersyteckich, z których wszyscy zostali przyjęci i poddani seryjnemu testowi na poziomy enzymów sercowych, więcej niż jedna trzecia pacjentów (1264) byłaby uznana za odpowiednią osobę na 12-godzinny okres obserwacji . W tym badaniu większość pacjentów nie została faktycznie przeniesiona z monitorowanego otoczenia po 12 godzinach; w związku z tym nasze dane nie mówią bezpośrednio o konsekwencjach takiego przeniesienia.
W podgrupie tych kandydatów, którzy nie mieli enzymatycznych objawów zawału lub nawracającego niedokrwiennego bólu w klatce piersiowej w ciągu pierwszych 12 godzin po przyjęciu, 0,5 procent częstości ostrego zawału serca był nieco niższy niż 1,4 procent częstości zawału stwierdzonego u pacjentów wypisane z pogotowia.3 Tylko 5 z tych 771 pacjentów (0,6 procent) zmarło z przyczyn sercowych podczas hospitalizacji, a podczas pierwszych trzech dni nie doszło do zgonu
[patrz też: ketrel lek, do okulisty bez skierowania, jak obliczyć rozmiar stanika ]

0 thoughts on “Wykluczenie ostrego zawału mięśnia sercowego – perspektywa wielostronnej weryfikacji 12-godzinnej strategii dla pacjentów z niskim ryzykiem ad 7”