Potencjalna walidacja strategii 12-godzinnej
2684 pacjentów w zestawie walidacyjnym zawierało 806 (30 procent), którzy mieli ostry zawał mięśnia sercowego i 119 (4 procent), którzy zmarli podczas hospitalizacji (Tabela 1). Korzystając z wielowymiarowego algorytmu predykcyjnego (ryc. 1), zaklasyfikowaliśmy 957 (36%) jako niskiego ryzyka ostrego zawału mięśnia sercowego na podstawie danych z jego sali pogotowia; byliby zatem kandydatami na 12-godzinny okres obserwacji. Spośród tych kandydatów, 693 (72 procent) początkowo przydzielono przez triage do jednostki opieki wieńcowej. Wskaźniki ostrego zawału mięśnia sercowego (7 procent) i zgonu podczas hospitalizacji (1 procent) wśród pacjentów niskiego ryzyka w zestawie walidacyjnym były podobne do tych u pacjentów niskiego ryzyka w zestawie derywacji (tabela 2).
Spośród 957 pacjentów z grupy niskiego ryzyka, którzy byli kandydatami do 12-godzinnego okresu obserwacji, 771 (81 procent) nie miało nieprawidłowych poziomów enzymów lub nawracającego niedokrwiennego bólu w klatce piersiowej w tym okresie, a zatem rozważano by do przeniesienia z monitorowanego pacjenta. ustawienie, przeniesienie na niższy poziom opieki lub dalszą ocenę za pomocą testów wysiłkowych. Spośród tych 771 pacjentów 509 (66%) faktycznie przyjęto do oddziałów opieki wieńcowej; u tych pacjentów średni czas przebywania w jednostce opieki wieńcowej wynosił 1,8 . 2,7 dnia. 771 pacjentów obejmowało 4 z ostrym zawałem mięśnia sercowego (bez zgonu we wszystkich 4), z częstością 0,5 procent, w porównaniu z 0,4 procentową częstością przewidywaną przez model bayesowski (tabela 3 i ryc. 2). Przeciwnie, 36 (5 procent) spośród 797 pacjentów z grupy podwyższonego ryzyka, którzy nie spełnili kryteriów zawału w ciągu 12 godzin, ostatecznie wykazało tę diagnozę (p <0,0001), a odsetek ten był bardzo podobny do przewidywanego poziomu 4 procent. .
Wskaźnik dużych powikłań i zabiegów był niski u 771 pacjentów, którzy byli kandydatami do 12-godzinnego okresu obserwacji i którzy nie wykazywali enzymatycznych objawów zawału mięśnia sercowego lub nawracającego bólu niedokrwiennego w tym okresie (ryc. 3). Nie odnotowano zgonów w ciągu pierwszych dwóch dni po przyjęciu, ale 5 pacjentów (0,6 procent) zmarło z powodu powikłań choroby niedokrwiennej serca po trzech dniach od przyjęcia. Trzech pacjentów (0,4 procent), wszyscy z zastoinową niewydolnością serca, miało zatrzymanie krążenia trzy do pięciu dni po przyjęciu. Jedno zatrzymanie wystąpiło 10 godzin po koronarografii z powodu niestabilnej dławicy piersiowej. Drugi przypadek wystąpił u pacjenta, u którego w czwartym dniu w szpitalu rozwinęły się tachyarytmie przedsionkowe, konieczne było ponowne przyjęcie na oddział intensywnej terapii, a pełny blok serca rozwinął się w piątym dniu. Trzecie zatrzymanie nastąpiło w czwartym dniu hospitalizacji u pacjenta, który został przyjęty z toksycznością naparstnicy i którego stan pozostawał niezatwierdzony od 2. dnia. Pozostałe dwie zgony z przyczyn sercowych dotyczyły pacjenta, który zmarł w trakcie zabiegu pomostowania tętnic wieńcowych tydzień po zabiegu. do szpitala i hospitalizowanego przez dłuższy czas z powodu wielu problemów zdrowotnych i po ostrym zawale mięśnia sercowego w sześć miesięcy po przyjęciu do szpitala. Wszystkie pięć zgonów z przyczyn sercowych miało miejsce po przeniesieniu pacjentów z jednostki wieńcowej lub oddziału intensywnej opieki medycznej
[podobne: olx reda, olx lwówek śląski, szynowanie zębów cena ]

0 thoughts on “Wykluczenie ostrego zawału mięśnia sercowego – perspektywa wielostronnej weryfikacji 12-godzinnej strategii dla pacjentów z niskim ryzykiem ad 6”