Wykorzystaliśmy te wskaźniki jako wcześniejsze prawdopodobieństwa dla naszych prognoz dotyczących pacjentów niskiego ryzyka i wysokiego ryzyka w zestawie walidacyjnym. Czułość i specyfika okresów obserwacji
Spośród 316 pacjentów w zestawie derywacyjnym, którzy mieli ostry zawał mięśnia sercowego, 304 (96 procent) spełniało kliniczne kryteria dla tej diagnozy lub miało nawracający ból niedokrwienny podczas pierwszych 12 godzin hospitalizacji, a 314 (99 procent) spełniało kryteria kliniczne lub miał nawracające bóle podczas pierwszych 24 godzin (Tabela 3). Strategia utrzymywania pacjentów w monitorowanych warunkach przez 12 godzin, z dalszą obserwacją u pacjentów z klinicznymi objawami ostrego zawału mięśnia sercowego lub nawracającymi niedokrwiennymi bólami w klatce piersiowej, pozwoliłaby zatem na przeniesienie lub wypisanie 4 procent pacjentów, u których ostatecznie stwierdzono mieć zawał. Obserwacja przez 24 godziny pozwoliłaby na przeniesienie lub zwolnienie tylko procent pacjentów z zawałem.
Strategie te doprowadziłyby również do ciągłej obserwacji pacjentów bez zawału, u których wystąpił nawracający niedokrwienny ból w klatce piersiowej lub nieprawidłowości w poziomie enzymu sercowego, które nie zostały ocenione przez ślepych recenzentów jako reprezentujące martwicę mięśnia sercowego. Spośród 660 pacjentów bez zawału w zestawie derywacji 517 (78 procent) nie miało ani nieprawidłowości enzymatycznych, ani nawracającego niedokrwiennego bólu w klatce piersiowej podczas pierwszych 12 godzin, a 492 (75 procent) nie miało ani podczas pierwszych 24 godzin (tabela 3). Tak więc proponowana 12-godzinna strategia doprowadziłaby do stałej obserwacji w monitorowanym otoczeniu 22 procent pacjentów bez zawału. 24-godzinna strategia doprowadziłaby do ciągłej obserwacji 25 procent pacjentów bez zawału.
Przewidywane prawdopodobieństwo ostrego zawału mięśnia sercowego po 12 i 24 godzinach obserwacji
Wykorzystując czułość i swoistość 12-godzinnych i 24-godzinnych okresów obserwacji, byliśmy w stanie obliczyć wskaźniki wiarygodności dla ostrego zawału mięśnia sercowego związanego z nieobecnością zarówno nieprawidłowości enzymatycznych, jak i nawracającego bólu niedokrwiennego. W obu okresach brak nieprawidłowości znacznie zmniejszył ryzyko ostrego zawału mięśnia sercowego: w 12-godzinnym okresie obserwacji bez zaburzeń enzymatycznych lub nawracającego bólu współczynnik wiarygodności wynosił 0,05, a dla podobnego 24-godzinnego wskaźnika prawdopodobieństwa wynosił 0,008 (Tabela 3).
Wykorzystaliśmy te wskaźniki wiarygodności w modelu bayesowskim, aby przewidzieć prawdopodobieństwo wystąpienia ostrego zawału mięśnia sercowego u pacjentów z różnymi wyjściowymi (tj. Izbą przyjęć) prawdopodobieństwami zawału, którzy nie mieli nieprawidłowych poziomów enzymów lub nawracającego bólu niedokrwiennego podczas pierwszych 12 lub 24 godzin ( Ryc. 2). W związku z tym można przypuszczać, że pacjenci z małym ryzykiem wystąpienia ostrego zawału serca zgodnie z danymi w izbie przyjęć będą mieli tylko 0,4-procentowe prawdopodobieństwo zawału po 12 godzinach obserwacji, jeśli nie mają nieprawidłowości enzymatycznych lub nawracającego niedokrwiennego bólu w klatce piersiowej. Dla porównania, pacjenci z wyższym ryzykiem, którzy mieli 44 procent wcześniejszego prawdopodobieństwa zawału, nadal byli przewidywani, że mają 4 procentowe prawdopodobieństwo zawału. Jednakże, jeśli pacjenci z wyższym ryzykiem byli obserwowani przez pełne 24 godziny i nie mieli nieprawidłowości enzymatycznych lub nawracającego bólu w klatce piersiowej, ich przewidywane prawdopodobieństwo zawału zmniejszyłoby się do 1%, jak wskazano przez dolną krzywą (Fig.
[hasła pokrewne: jak obliczyć rozmiar stanika, ketrel lek, metronidazol tabletki dopochwowe ]

0 thoughts on “Wykluczenie ostrego zawału mięśnia sercowego – perspektywa wielostronnej weryfikacji 12-godzinnej strategii dla pacjentów z niskim ryzykiem ad 5”