Wirusowe zakażenie wirusem oddechowym u osób w podeszłym wieku

Falsey i in. (28 kwietnia), w swoim raporcie dotyczącym zakażenia RSV u dorosłych i osób dorosłych z wysokim ryzykiem twierdzą, że objawy i objawy zakażenia RSV i grypy nie różnią się zasadniczo oraz że demograficzne a charakterystyka kliniczna pacjentów z grypą i pacjentów z zakażeniem RSV była podobna. Jeżeli objawy kliniczne tych dwóch chorób były takie same i nie można było rozróżnić dotkniętych nimi populacji, w jaki sposób autorzy wyjaśnili uderzające różnice między pacjentami z grypą a tymi z zakażeniem RSV w tempie wizyt u lekarza (42). procent vs 17 procent, odpowiednio) i stosowanie antybiotyków (33 procent vs. 9 procent).
Większość klinicystów podejmuje decyzje dotyczące leczenia na podstawie połączenia nauki, doświadczenia i intuicji. Podejrzewam, że istniała pewna różnica, która nie została uchwycona lub nie została określona ilościowo, co wpłynęło na decyzje obu pacjentów dotyczące decyzji lekarza i lekarzy o przepisaniu antybiotyku.
Kenneth J. Gorelick, MD
Maplewood Dr., Newtown Square, PA 19073
[email protected] net
Odniesienie1. Falsey AR, Hennessey PA, Formica MA, Cox C, Walsh EE. Zakażenia wirusem syncytialnym u osób starszych i dorosłych wysokiego ryzyka. N Engl J Med 2005; 352: 1749-1759
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Falsey i jego współpracownicy prawdopodobnie nie docenili ciężaru śmiertelności związanej z grypą u starszych pacjentów. Hospitalizacja związana z grypą często wynika z wtórnej infekcji bakteryjnej, która występuje po usunięciu wirusa, co utrudnia potwierdzenie obecności wirusa przez izolację wirusa, analizę reakcji łańcuchowej polimerazy lub badania serologiczne nad przyjmowaniem. W badaniach nad nadmierną śmiertelnością 1,2, które pomijają trudności w ustaleniu przypadku, ustalono obecny ciężar śmiertelności związany z grypą u osób starszych trzykrotnie przewyższający ryzyko zakażenia RSV.
Ta kwestia blednie jednak obok fascynujących danych przedstawionych przez Falseya i in. na temat korzyści płynących ze szczepionki przeciw grypie. Wskaźnik pokrycia szpary wśród starszych hospitalizowanych pacjentów z potwierdzoną grypą wyniósł 68%, w porównaniu z 75% wśród osób zakażonych RSV, co wskazuje, że skuteczność szczepień w zapobieganiu hospitalizacji związanej z grypą wynosiła tylko 29% (przedział ufności 95%, 2 do 48% ). Pojedyncze badanie kliniczne szczepień przeciwko grypie u osób w podeszłym wieku wykazało, że skuteczność szczepionki przeciwko łagodnej grypie wynosiła 57%. 3 Badania kohortowe bez potwierdzenia laboratoryjnego wykazują zaskakującą korzyść w zakresie śmiertelności ze wszystkich przyczyn u osób starszych, ale takie badania są podatne na uprzedzenia i przecenienie w selekcji własnej.2,4 Uważamy, że badanie przeprowadzone przez Falseya i in. może być najbliżej prawdy z powodu poważnych skutków, ponieważ analizuje hospitalizacje związane z grypą, a obecność osób starszych w grupie kontrolnej, które były hospitalizowane z zakażeniem RSV, wyeliminowała błąd związany z wyborem własnym. Całkowicie zgadzamy się z Falsey i wsp. że potrzebne są lepsze preparaty szczepionkowe dla osób starszych.
Lone Simonsen, Ph.D.
Narodowy Instytut Alergii i Chorób Zakaźnych, Bethesda, MD 20892
Cecile Viboud, Ph.D.
Fogarty International Center, Bethesda, MD 20892
4 Referencje1 Thompson WW, Shay DK, Weintraub E, i in. Śmiertelność związana z grypą i syncytialnym wirusem oddechowym w Stanach Zjednoczonych. JAMA 2003; 289: 179-186
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Simonsen L, Reichert TA, Viboud C, Blackwelder WC, Taylor RJ, Miller MA. Wpływ szczepień przeciwko grypie na sezonową śmiertelność w populacji osób starszych w USA. Arch Intern Med 2005; 165: 265-272
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Gowaert TME, Thijs CTMCN, Masurel N, Sprenger MJW, Dinant GJ, Knottnerus JA. Skuteczność szczepienia przeciw grypie u osób w podeszłym wieku: randomizowane badanie z podwójnie ślepą próbą z kontrolą placebo. JAMA 1994; 272: 1661-1665
Crossref Web of ScienceGoogle Scholar
4. Mangtani P, Cumberland P, Hodgson CR, Roberts JA, Cutts FT, Hall AJ. Kohortowe badanie skuteczności szczepionki przeciw grypie u osób starszych, przeprowadzone przy użyciu bazy danych badań ogólnych Wielkiej Brytanii. J Infect Dis 2004; 190: 1-10
Odpowiedź
Autorzy odpowiedzą: Gorelick sugeruje, że charakterystyka kliniczna zakażenia wirusem grypy i RSV była prawdopodobnie inna, ponieważ znacznie większa liczba zdrowych osób w podeszłym wieku z grypą odwiedziła lekarza i przepisano im antybiotyki. My i inni badacze zauważyliśmy, że gorączka i objawy żołądkowo-jelitowe są częstsze w przypadku grypy, podczas gdy wyciek z nosa i świszczący oddech są częstsze w przypadku zakażenia RSV.1-4 Jednak stopień pokrywania się ogranicza przydatność objawów do diagnostyki klinicznej. u poszczególnych pacjentów. Co więcej, te różnice kliniczne stają się coraz bardziej niewyraźne w grupach wysokiego ryzyka. Najwyraźniej zdrowi, starsi pacjenci zarażeni wirusem grypy poczuli się gorzej niż osoby z zakażeniem RSV, o czym świadczy ostry efekt czynnościowy, który obserwowaliśmy. Jednak jedyną znaczącą różnicą była obecność duszności (25% wśród osób z grypą vs. 5% wśród osób z zakażeniem RSV, P = 0,05). Rozumiemy potrzebę zaangażowania praktykujących w podejmowanie decyzji dotyczących leczenia na podstawie przyczyn klinicznych, ale utrzymujemy, że wszystko, co wygląda jak grypa w zimie, nie jest. Szybkie, czułe i specyficzne wirusowe testy diagnostyczne mogą pomóc w zwiększeniu intuicji.
Zgadzamy się z Simonsen i Viboud, że śmiertelność związana z grypą mogła być zaniżona w naszym badaniu. Chociaż badania serologiczne mogą identyfikować grypę u niektórych pacjentów hospitalizowanych z wtórnymi infekcjami bakteryjnymi, osoby z szybko rosnącymi mianami przeciwciał z pewnością zostaną pominięte. Ponadto epidemie grypy były związane ze szczytowymi zdarzeniami sercowo-naczyniowymi i mózgowo-naczyniowymi, a hospitalizacje związane z grypą z powodu tych diagnoz nie zostałyby uchwycone w naszym badaniu.5 Jednak to samo może również dotyczyć zakażenia RSV, szczególnie w odniesieniu do do wtórnych infekcji bakteryjnych. Nasze dane wskazują, że 10% pacjentów z zakażeniem RSV i 7% pacjentów z grypą A miało mieszane infekcje wirusowo-bakteryjne w czasie hospitalizacji.
W odniesieniu do skuteczności szczepionki przeciw grypie, ostrzegamy czytelników, że nasze badanie nie zostało zaprojektowane do oceny skuteczności szczepionki Zgadzamy się, że pacjenci z zakażeniem RSV stanowią doskonałą grupę kontrolną; jednak status szczepienia każdego pacjenta został potwierdzony w wywiadzie, ale nie potwierdzono go. Ponadto podczas dwóch z czterech lat badań dostępność szczepionki przeciwko grypie była opóźniona, a my nie próbowaliśmy oceniać
[przypisy: poradnia psychologiczna rzeszów, zakład opiekuńczo pielęgnacyjny, apteka internetowa tania ]
[przypisy: dział lecznictwa uzdrowiskowego, steadicam allegro, szynowanie zębów cena ]

0 thoughts on “Wirusowe zakażenie wirusem oddechowym u osób w podeszłym wieku”