Przedoperacyjne przezcewnikowe zamknięcie wady wrodzonych mięśni czesc 4

Po zamknięciu pozostałych defektów, u obydwu pacjentów wystąpił spadek ciśnienia w tętnicy płucnej i wystąpiła objawowa poprawa. Dane dotyczące nasycenia tlenem były dostępne dla oceny resztkowego przetokowania u 10 z 11 pacjentów, którzy przeszli operację naprawczą, w tym u tych, którzy mieli pooperacyjne zamknięcie dodatkowych wad, oraz u pacjenta, który czekał na ostateczną operację; końcowe współczynniki przepływu płucnego do układu są podane w Tabeli 1. Tylko z tych 11 pacjentów miał stosunek przepływu płucnego do układowego wyższy niż 1,2. Pozostały pacjent, który przeszedł operację naprawczą, w której dane o nasyceniu tlenem nie były później dostępne, nie miał klinicznych ani echokardiograficznych dowodów na istnienie istotnej zastawki.
Okres obserwacji po pierwszym przezcewnikowym zamknięciu wynosił od 7 do 20 miesięcy. Przy tym pisaniu wszyscy 12 pacjenci są w domu i mają się dobrze. Nie było żadnych związanych z urządzeniem zatorów, udarów mózgu, zatorów ogólnoustrojowych lub płucnych ani epizodów zapalenia wsierdzia.
Komplikacje zamknięcia transkhetera
U jednego pacjenta (Pacjenta 5) pierwsza próba przezcewnikowego zamknięcia wady wierzchołkowej zakończyła się niepowodzeniem: sześć ramion urządzenia parasolowego otworzyło się w lewej komorze, a dwie w prawej komorze. Urządzenie nie zostało zatem zwolnione, ale zostało wycofane do osłony dostarczającej i zdjęte z korpusu. Przezcewnikowe zamknięcie tego samego defektu powiodło się następnego dnia. U jednego pacjenta (Pacjenta 4) jedno ramię urządzenia uwięziło przegrodową ulotkę zastawki trójdzielnej, powodując umiarkowaną, ale dobrze tolerowaną niewydolność zastawki trójdzielnej. W dwa dni później, po operacji arterialnej, ramię wyjęto z płatka zastawki, pozostawiając urządzenie parasolowe na swoim miejscu. Łagodna, ale trwała niewydolność trójdzielna rozwinęła się u jednego innego pacjenta po umieszczeniu urządzenia, prawdopodobnie w wyniku manipulowania cewnikiem; ocena echokardiograficzna wykazała, że samo urządzenie nie zakłócało funkcji zastawki trójdzielnej. Inne powikłania obejmowały niewielki, bezobjawowy hemothorax związany z dostępem do cewnika do prawej żyły szyjnej wewnętrznej (u jednego pacjenta), stridora po ekstubacji (w jednym) i przemijające porażenie splotu ramiennego (w jednym).
Dyskusja
Wczesne doniesienia o leczeniu i wynikach pacjentów z wieloma ubytkami przegrody międzykomorowej mięśni opisują znaczenie odpowiedniej przedoperacyjnej diagnozy, trudności z odpowiednią operacyjną wizualizacją i wysoką śmiertelność chirurgiczną związaną z próbą naprawy. Przed 1970 rokiem śmiertelność operacyjna związana z naprawą tych wad wynosiła 17 do 86 procent.1, 2 W następnej dekadzie poprawa w angiokardiografii17 18 19 i ekspozycja operacyjna3, 20 przyczyniły się do lepszych wyników. W obecnej erze izolowane ubytki przegrody międzykomorowej, które można uzyskać przez zastawki przedsionkowo-komorowe lub półksiężycowe, można naprawić chirurgicznie przy minimalnym ryzyku śmiertelności.8 Jednak zgłoszona śmiertelność operacyjna dla pacjentów podobnych do opisanych tutaj utrzymywała się na poziomie aż 43%, jak w przypadku niedawno jako 1983.7 Śmiertelność szpitalną o 14 procent odnotowano w naszej instytucji, przy jednym z czterech pacjentów wymagających reoperacji 5, chociaż obecne wyniki operacyjne u pacjentów z ubytkiem przegrody międzykomórkowej mięśni są pewnie nieco lepsze
[przypisy: przychodnia aon, sephia suszec, osteon świdnica ]

0 thoughts on “Przedoperacyjne przezcewnikowe zamknięcie wady wrodzonych mięśni czesc 4”