Przedoperacyjne przezcewnikowe zamknięcie wady wrodzonych mięśni ad 5

Co więcej, pacjenci ze złożonymi powiązanymi zmianami, takimi jak przeniesienie wielkich tętnic lub tętniaka, są wykluczeni z większości raportów; gdy są uwzględnione, złożona choroba wykazuje istotny udział w ryzyku chirurgicznym.3, 7, 8 Śmiertelność chirurgiczna u tych pacjentów jest najczęściej przypisywana dysfunkcji komorowej. Badania na zwierzętach3, 9 i obserwacje pacjentów10 doprowadziły do obawy o wpływ nacięcia w komorze systemowej na funkcję komory, chociaż w tych stosunkowo małych seriach pacjentów systemowa wentrykulotomia nigdy nie pojawiła się jako niezależny czynnik ryzyka śmierci operacyjnej. Z naszego doświadczenia wynika, że długotrwałe niekorzystne następstwa tej procedury wydają się być powszechne: po średnio pięcioletniej obserwacji 12 z 24 takich pacjentów miało jeden lub więcej poważnych nieprawidłowości sercowych, w tym ubytek przegrody między komorą a lewą boczne w kierunku prawostronnym powyżej 2: u 4 pacjentów, umiarkowany do dużego wierzchołka tętniaka komorowego u 3, oraz umiarkowana do ciężkiej globalna dysfunkcja lewej komory w 8,21
Nie stwierdzono poważnych komplikacji u pacjentów opisanych w tym raporcie. Jednak okres obserwacji był krótki, a długoterminowy wynik leczenia pacjentów z wewnątrzsercowymi parasolami nie jest znany. Ponadto istnieje wyraźny potencjał powikłań związanych z cewnikiem w tej grupie pacjentów wysokiego ryzyka; na przykład, zaobserwowaliśmy jeden udar krwotoczny po przezcewnikowym zamknięciu pooperacyjnego bocznego zastoju z lewej komory do prawego przedsionka, u pacjenta otrzymującego streptokinazę z powodu utraty tętna.
Ten raport potwierdza złożoną naturę ubytków przegrody międzykomorowej mięśni. Przebieg kliniczny w Pacjentach 10 i 11 pokazuje, że nawet jeśli defekty są dokładnie określone podczas cewnikowania przedoperacyjnego, ich znaczenie może być trudne do oceny. Obecność ponad systemowego ciśnienia w komorze i brak wykrywalnego przecieku prawej do lewej u tych dwóch pacjentów przed zabiegiem wydawały się wskazywać na małe wady szczątkowe; Niemniej jednak, po usunięciu zespołu tętnicy płucnej, oboje mieli znaczne przecieki od lewej do prawej i podwyższone ciśnienie w tętnicy płucnej. Być może, wraz z regresją przerostu prawej komory, wady szczątkowe stały się większe i tym samym hemodynamicznie ważne.
Wreszcie, to doświadczenie potwierdza przydatność rosnącego trendu: prospektywne, oparte na współpracy podejście między pediatrycznymi kardiologami interwencyjnymi i pediatrycznymi chirurgami serca w leczeniu złożonej wrodzonej wady serca.22, 23. Wartość przezcewnikowego zamknięcia ubytków przegrody międzykomorowej nie polega na tym, że pozwala na odroczenie lub uniknięcie operacji, ale raczej upraszcza późniejszą chirurgiczną naprawę złożonych lub stosunkowo niedostępnych zmian. U pacjentów opisanych w tym raporcie przedoperacyjne przezcewnikowe zamknięcie ubytków przegrody komorowej umożliwiło późniejszą chirurgiczną naprawę innych powiązanych stanów (w tym innych ubytków przegrody międzykomorowej) bez nacięcia w komorze systemowej, a procedura nie była związana ze zgonami lub poważnymi powikłaniami . Dalsze stosowanie tego podejścia może zapewnić lepszą perspektywę dla pacjentów z wieloma ubytkami przegrody międzykomorowej, z towarzyszącą złożoną chorobą serca lub bez nich, zwiększając liczbę takich pacjentów, którzy są kandydatami do naprawy obustronnej i zmniejszając śmiertelność z powodu chirurgii oraz potrzebę ponownej operacji.
Finansowanie i ujawnianie informacji
dr Lock opracował urządzenie Clamshell używane w tym badaniu we współpracy z CR Bard Corporation i może otrzymywać tantiemy, jeśli i kiedy zostanie zatwierdzone do obrotu.
Jesteśmy wdzięczni Stephenowi Rothowi, MD i Stevenowi D. Colanowi, MD za przegląd echokardiogramów u tych pacjentów.
Author Affiliations
Z oddziałów kardiologicznych (NDB, SBP, JFK, SANG, JEL), radiologii (VM) i chirurgii sercowo-naczyniowej (JEM, RAJ, ARC), szpitala dziecięcego; oraz Departamenty Pediatrii (NDB, SBP, JFK, SANG, JEL), Radiologii (VM) i Chirurgii (JEM, RAJ, ARC), Harvard Medical School; zarówno w Bostonie. Prośba o przedruk do Dr. Locka w Klinice Kardiologii, Szpital Dziecięcy, 300 Longwood Ave., Boston, MA 02115.

[przypisy: nfz sanatoria lista oczekujących, olx lwówek śląski, steadicam allegro ]

0 thoughts on “Przedoperacyjne przezcewnikowe zamknięcie wady wrodzonych mięśni ad 5”