4 tygodnie ago

Pomimo ograniczonych dowodów z randomizowanych badań, obecnie zaleca się okołooperacyjne leczenie beta-blokerami. Oceniliśmy zastosowanie okołooperacyjnych beta-blokerów i ich związek ze śmiertelnością wewnątrzszpitalną w rutynowej praktyce klinicznej. Metody
Przeprowadziliśmy retrospektywne badanie kohortowe pacjentów w wieku 18 lat lub starszych, którzy przeszli poważną operację pozasercową w 2000 i 2001 roku w 329 szpitalach na terenie Stanów Zjednoczonych. Użyliśmy dopasowania skłonności do wyniku, aby dostosować różnice między pacjentami, którzy otrzymywali około -operacyjne beta-blokery, a tymi, którzy nie otrzymali takiej terapii i porównali śmiertelność wewnątrzszpitalną za pomocą wielowymiarowego modelowania logistycznego.
Wyniki
Z 782,969 pacjentów 663,635 (85 procent) nie miało żadnych przeciwwskazań do stosowania beta-blokerów, z czego 122 338 (18 procent) otrzymywało takie leczenie w ciągu pierwszych dwóch dni hospitalizacji, w tym 14 procent pacjentów z oceną zrewidowanego wskaźnika ryzyka sercowego (RCRI) 0 i 44 procent z wynikiem 4 lub wyższym. Związek między okołooperacyjnym leczeniem beta-adrenolityków a ryzykiem zgonu był bezpośrednio związany z ryzykiem sercowym; wśród 580 665 pacjentów z wynikiem RCRI 0 lub 1, leczenie było związane z brakiem korzyści i możliwej szkody, podczas gdy wśród pacjentów z wynikiem RCRI 2, 3 lub 4 lub więcej, skorygowane iloraz szans dla śmierci w szpitalu 0,88 (przedział ufności 95%, 0,80 do 0,98), 0,71 (przedział ufności 95%, 0,63 do 0,80) i 0,58 (przedział ufności 95%, 0,50 do 0,67).
Wnioski
Okołooperacyjne leczenie beta-blokerami wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem zgonu wewnątrzszpitalnego wśród pacjentów wysokiego ryzyka, ale nie niskiego ryzyka, poddawanych poważnym operacjom pozasercowym. Bezpieczeństwo pacjentów można zwiększyć poprzez zwiększenie stosowania beta-blokerów u pacjentów wysokiego ryzyka.
Wprowadzenie
Każdego roku w szpitalach w Stanach Zjednoczonych wykonuje się ponad 20 milionów operacji i chociaż postępy w zakresie technik operacyjnych i anestezjologicznych zmniejszyły ryzyko związane z wieloma procedurami, u około na 10 pacjentów można spodziewać się powikłań w ciągu 30 dni po poddaniu się poważna operacja.2 Chociaż występują one sporadycznie, pooperacyjne powikłania sercowo-naczyniowe wiążą się z istotnym ryzykiem innych powikłań i zgonów, 3,4 i zapobieganie takim powikłaniom często jest uzasadnieniem przedoperacyjnej konsultacji lekarskiej.
Chociaż problem pooperacyjnego zawału mięśnia sercowego rozpoznano od ponad 50 lat, okazało się, że 5 nielicznych środków zapobiegawczych okazało się skutecznych. Konwencjonalne strategie opierały się na przyrządach do przewidywania w celu identyfikacji pacjentów ze zwiększonym ryzykiem sercowym, 6-9 nieinwazyjnym testowaniem, cewnikowaniu serca, a następnie rewaskularyzacji u wybranych pacjentów i ostrożnym monitorowaniu okołooperacyjnym. W ostatniej dekadzie dwa wpływowe badania z randomizacją wykazały, że leczenie beta-blokerami może zmniejszyć częstość występowania zawału mięśnia sercowego i śmierci po operacjach pozasercowych.10,11 Ponieważ wydają się skuteczne, są niedrogie i mają niewiele ryzyka, beta-blokery są obecnie powszechnie zalecana.12-16 W opracowaniu Bezpiecznej opieki zdrowotnej Agencja ds. Badań i Jakości w Ochronie Zdrowia określiła okołooperacyjne stosowanie beta-blokerów wśród pacjentów z średnim i wysokim ryzykiem jako jedną z wyraźnych możliwości poprawy bezpieczeństwa . National Quality Forum następnie umieściło stosowanie beta-blokerów wśród pacjentów z grupy wysokiego ryzyka na liście 30 bezpiecznych praktyk na rzecz lepszej opieki zdrowotnej.18 Jednak w dwóch niedawnych randomizowanych badaniach19-21 nie odnotowano korzyści z okołooperacyjnej terapii beta-adrenolitykami i pojawiły się pytania dotyczące uogólnienie wcześniejszych badań
[podobne: do okulisty bez skierowania, szynowanie zębów cena, poradnia leczenia bolu ]
[hasła pokrewne: poradnia psychologiczna rzeszów, protetyka stomatologiczna warszawa, slimcea allegro ]

0 thoughts on “Okołooperacyjna terapia beta-blokerowa i śmiertelność po poważnej niekardiochirurgii”