4 tygodnie ago

W oczekiwaniu na wyniki dużych, randomizowanych badań 22 ocenialiśmy zastosowanie i skuteczność okołooperacyjnej terapii beta-adrenolitykami w rutynowej praktyce klinicznej. Metody
Ustawienia i tematy
Przeprowadziliśmy retrospektywne badanie kohortowe z wykorzystaniem danych z 329 szpitali biorących udział w Premier Perspective, bazie danych opracowanej do pomiaru jakości i korzystania z opieki zdrowotnej. Szpitale uczestniczące reprezentują wszystkie regiony Stanów Zjednoczonych, w przeważającej mierze są to małe i średnie ośrodki do nieumieszkania i służą w dużej mierze miejskiej populacji pacjentów. Oprócz informacji dostępnych w standardowym pliku z wyładowaniami szpitalnymi, baza danych Perspective zawiera dziennik z datą wszystkich rozliczanych pozycji, w tym leków i usług laboratoryjnych, diagnostycznych i terapeutycznych, dla każdego pacjenta.
Pacjenci zostali włączeni do naszej bazy danych, jeśli mieli co najmniej 18 lat i przeszli poważną operację pozasercową w okresie od stycznia 2000 r. Do 31 grudnia 2001 r. Procedury chirurgiczne podzielono na kategorie przy użyciu oprogramowania APR-DRG (wersja 15.0, 3M ) i na podstawie wcześniejszych badań uznano za istotne, jeśli mediana długości pobytu u pacjentów w danej grupie chorych z rozpoznaniem przekroczyła dwa dni. 9 Pacjenci poddawani zabiegom położniczym byli wykluczeni. Zezwolenie na przeprowadzenie badania zostało przyznane przez instytucjonalną komisję odwoławczą w Baystate Medical Center, gdzie przeprowadzono badanie, i odstąpiono od konieczności pisemnej świadomej zgody.
Elementy danych
Dla każdego pacjenta odnotowaliśmy rodzaj operacji, niezależnie od tego, czy przyjęcie było planowane czy nagłe, oraz szpital, w którym odbyła się operacja. Oprócz wieku, płci i rasy lub grupy etnicznej zarejestrowaliśmy obecność lub nieobecność znanej choroby niedokrwiennej serca, zastoinowej niewydolności serca, choroby naczyń mózgowych, nadciśnienia, niewydolności nerek, cukrzycy i hiperlipidemii. Obecność lub brak współistniejących stanów została oceniona przy użyciu wtórnych rozpoznań Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, Dziewiątej Rewizji, Modyfikacji Klinicznej (ICD-9-CM). Ponadto uznaliśmy, że pacjent cierpi na cukrzycę, jeśli wystąpiło wtórne rozpoznanie cukrzycy lub jeśli pacjent był leczony doustnym lekiem hipoglikemizującym podczas hospitalizacji. W analizie wtórnej rozszerzyliśmy naszą definicję cukrzycy o pacjentów leczonych insuliną, niezależnie od tego, czy otrzymali oni doustne leki hipoglikemizujące, czy też udokumentowali rozpoznanie cukrzycy.
Okołooperacyjne podawanie inhibitorów konwertazy angiotensyny, blokerów receptora angiotensyny, blokerów kanału wapniowego, leków przeciwpłytkowych, leków obniżających poziom lipidów, diuretyków pętlowych, tiazydowych leków moczopędnych, leków przeciwarytmicznych i dopaminy lub dobutaminy oceniano na podstawie dokumentacji farmacji. Informacje na temat profilaktycznego podawania antybiotyków oraz zastosowania środków farmakologicznych i mechanicznych w zapobieganiu żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej zebrano podobnie. Dane o śmiertelności wewnątrzszpitalnej, długości pobytu i kosztach uzyskano z pliku absolutorium Perspective. Oprócz informacji związanych z przyjęciem, odnotowaliśmy rozmiar każdego szpitala, status nauczania i położenie geograficzne oraz to, czy było to miasto czy wieś.
Dostosowując schemat klasyfikacji opracowany przez Lee i współpracowników, obliczyliśmy skorygowany wskaźnik ryzyka sercowego (RCRI) dla każdego pacjenta, przypisując jeden punkt dla każdego z następujących czynników ryzyka: operacja wysokiego ryzyka, choroba niedokrwienna serca, choroba naczyń mózgowych, niewydolność nerek i cukrzyca.9 Kategoria chirurgii wysokiego ryzyka obejmowała wszystkie zabiegi wewnątrz klatki piersiowej, dootrzewnowe i nadpęcherzowe
[przypisy: klinika oka, poradnia psychologiczna rzeszów, dział lecznictwa uzdrowiskowego ]
[więcej w: olx reda, stanozolol cena, lekarz od płuc ]

0 thoughts on “Okołooperacyjna terapia beta-blokerowa i śmiertelność po poważnej niekardiochirurgii ad”