Ponadto, ponieważ opieraliśmy się na danych o roszczeniach, ustalenie współistniejących stanów i potencjalnych przeciwwskazań do leczenia beta-blokerami zależało od dokumentacji lekarzy i praktyk kodowania w szpitalach. Chociaż poprzednie badania potwierdziły wykorzystanie danych administracyjnych do tych celów, 24, 25 sugerują również, że możemy nie docenić częstości występowania niektórych współistniejących chorób. Zauważyliśmy, że znacznie większa liczba pacjentów została zaklasyfikowana jako chorzy na cukrzycę, gdy dodaliśmy insulinę jako kryterium diagnostyczne przy braku kodu ICD-9-CM dla cukrzycy. O ile nie doceniliśmy częstości występowania współistniejących chorób, nasze oceny skutków u pacjentów z niskim ryzykiem mogą być nadmiernie optymistyczne, podczas gdy odsetek populacji, która może faktycznie skorzystać z beta-blokerów, może być większy niż przewidywane 2 do 12 procent. Dodatkowym ograniczeniem było to, że nasze badanie ograniczało się do okresu hospitalizacji. Nie mieliśmy dostępu do informacji na temat stosowania beta-adrenolityków przed przyjęciem do szpitala lub po wypisaniu ze szpitala i nie byliśmy w stanie wykazać 30-dniowych lub rocznych wskaźników umieralności. Niemniej jednak, w innych próbach okołooperacyjnej terapii beta-adrenolitykami stosowano protokoły, w których leczenie rozpoczęto zaledwie na kilka godzin przed zabiegiem chirurgicznym i na ogół polegano na wynikach długoterminowych, ponieważ były one statystycznie słabe pod względem wykrywania różnic krótkoterminowych. 10,19-21 Ponadto , zakładaliśmy, że pacjenci, którzy byli leczeni beta-blokerem pierwszego lub drugiego dnia w szpitalu otrzymali lek do profilaktyki; jednak jest prawdopodobne, że niektórzy z tych pacjentów otrzymywali beta-blokery do leczenia pooperacyjnego niedokrwienia lub zawału. Taka błędna klasyfikacja była bardziej prawdopodobna wśród pacjentów o najniższym ryzyku, którzy byli najmniej podatni na profilaktykę. W takim stopniu, w jakim błędnie klasyfikowaliśmy pacjentów, nasze wyniki nie doceniałyby skuteczności terapii beta-adrenolitykami lub błędnie sugerowałyby, że beta-blokery są szkodliwe.
Bez dostępu do wykresów pacjentów nie mogliśmy określić wpływu leczenia beta-blokerem na częstość akcji serca przed, w trakcie lub po operacji. Wreszcie, ponieważ dane administracyjne nie są wiarygodnym źródłem informacji o pooperacyjnych powikłaniach sercowo-naczyniowych, 26 nie byliśmy w stanie podać częstości występowania niedokrwienia lub zawału.
Stwierdziliśmy, że około -operacyjne podawanie beta-blokerów wiązało się ze zmniejszonym ryzykiem zgonu w szpitalu wśród pacjentów wysokiego ryzyka poddawanych poważnym operacjom pozasercowym. Tak więc, dopóki wyniki dużych randomizowanych badań staną się dostępne, uzasadnione są ciągłe wysiłki krajowe mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów poprzez zwiększenie okołooperacyjnego stosowania beta-blokerów wśród pacjentów wysokiego ryzyka.
[podobne: protetyka stomatologiczna warszawa, apteka internetowa tania, poradnia małżeńska kraków ]
[patrz też: kamnet, nfz sanatoria lista oczekujących, badanie inr cena ]

0 thoughts on “Okołooperacyjna terapia beta-blokerowa i śmiertelność po poważnej niekardiochirurgii ad 7”