W tym dużym badaniu obserwacyjnym około -operacyjne podawanie beta-blokerów wiązało się z wyraźnym i klinicznie znaczącym zmniejszeniem śmiertelności wśród 2% pacjentów chirurgicznych najbardziej narażonych na ryzyko (z wynikiem RCRI 3 lub większym) i wydawało się korzystne w 10 procent pacjentów z wynikiem RCRI 2, ale nie było żadnych korzyści – i było prawdopodobnie szkodliwe – wśród pacjentów z najniższymi kategoriami ryzyka (ci z wynikiem RCRI 0 lub 1). Nasza obserwacja, że tylko niewielka liczba pacjentów otrzymujących najwyższe ryzyko otrzymywała leki beta-adrenolityczne, podkreśla, że Agencja ds. Badań w dziedzinie zdrowia i oświadczenia o jakości twierdzi, że około -operacyjne stosowanie beta-blokady stanowi wyraźną możliwość poprawy bezpieczeństwa. Dwa randomizowane badania wykazały, że stosowanie beta-blokerów zmniejsza ryzyko zgonu wśród pacjentów chirurgicznych. Badanie Multicenter Study of Perioperative Ischemia Research Group10 losowo przydzielono 200 mężczyznom weteranom ze znaną chorobą wieńcową lub dwóm lub więcej chorym czynnikiem ryzyka wystąpienia tętnicy wieńcowej, którzy otrzymali atenolol lub placebo przed poddaniem się poważnym operacjom pozasercowym, i poinformowali, że w ciągu kilku miesięcy po wypisaniu pacjenci byli istotnie przeżywani korzyść. Poldermans i wsp. 11 losowo przypisali 112 pacjentom z nieprawidłowym echokardiogramem wysiłkowym w celu przyjęcia bisoprololu lub placebo przed i po zabiegu chirurgicznym naczyń oraz stwierdzili znaczne zmniejszenie ryzyka zawału mięśnia sercowego i zgonu podczas hospitalizacji i 30 dni po operacji.
Dwa ostatnio zakończone badania podniosły jednak kwestię uogólnienia wcześniejszych badań. W pierwszym przypadku pacjenci poddawani operacjom naczyniowym, którzy zostali losowo przydzieleni do przyjmowania metoprololu, mieli częstość poważnych powikłań sercowo-naczyniowych lub zgonów z przyczyn sercowych po 30 dniach, które były podobne do częstości wśród osób otrzymujących placebo.19 W drugim, 921 pacjentów z cukrzycą którzy zostali losowo przydzieleni do przyjmowania metoprololu lub placebo20,21 mieli podobną częstość złożonego punktu końcowego zgonu z jakiejkolwiek przyczyny lub poważnych powikłań sercowo-naczyniowych po medianie obserwacji trwającej 18 miesięcy. Nie jest jasne, czy brak korzyści w tych ostatnich badaniach można wyjaśnić różnicami w protokołach leczenia lub niższymi od oczekiwanych wskaźnikami zdarzeń, które zmniejszyłyby statystyczną siłę badań w celu wykrycia umiarkowanego efektu leczenia.
Oceniając wpływ terapii beta-adrenolitykami na zróżnicowaną populację poddawaną różnorodnym zabiegom chirurgicznym w ponad 300 szpitalach w Stanach Zjednoczonych, nasze wyniki rozszerzają wyniki z wcześniejszych badań i zapewniają wsparcie okołooperacyjnego stosowania beta-blokerów u pacjentów wysokiego ryzyka, podczas gdy czekamy na wyniki dużego, trwającego, randomizowanego badania.22 Jednak brak korzyści z tego podejścia u pacjentów z umiarkowanym ryzykiem i potencjalna szkoda tego podejścia w grupach o najniższym ryzyku sugerują, że ostrożny wybór pacjenta pozostaje konieczny.
Nasze badanie ma kilka ograniczeń. Po pierwsze, leczenie beta-blokerami nie było oparte na losowym przydzielaniu, a wyniki mogą być mylone z innymi zmiennymi. Mimo że stosowaliśmy rygorystyczne metody statystyczne w celu dostosowania do wyjściowych różnic między pacjentami, w tym dopasowania skłonności do wyniku i stratyfikacji, retrospektywny charakter badania sprawił, że nasza zdolność do kontrolowania różnic została ograniczona do zmiennych, dla których dostępne były dane.
[patrz też: protetyka stomatologiczna warszawa, lekarz od płuc, poradnia psychologiczna rzeszów ]
[patrz też: polimed opole, tehaco, polineuropatia alkoholowa ]

0 thoughts on “Okołooperacyjna terapia beta-blokerowa i śmiertelność po poważnej niekardiochirurgii ad 6”