Charakterystyka pacjentów, którzy otrzymywali beta-blokery w okresie okołooperacyjnym oraz tych, którzy nie otrzymali takiej terapii w kohorcie o dopasowanej skłonności. Szesnastu pacjentów zostało wykluczonych z modelowania wielowymiarowego z powodu brakujących danych. Z powodzeniem dopasowaliśmy 119,632 pacjentów (98 procent), którzy otrzymali beta-bloker we wczesnym okresie okołooperacyjnym z co najmniej pacjentem, który nie otrzymał beta-blokera lub otrzymał go po drugim dniu hospitalizacji (79 procent w dwóch meczach i 19 procentach z jednym dopasowaniem) na podstawie wyniku skłonności. W kohorcie zgodnej z pod względem skłonności (tabela 3) zmarło 2790 z 119,632 pacjentów leczonych beta-blokerami, w porównaniu z 5123 z 216 690 pacjentów, którzy nie otrzymali takiej terapii lub którzy otrzymali ją po drugim dniu hospitalizacji (2,3 procent vs. 2,4 Procent, iloraz szans, 0,99, przedział ufności 95%, 0,95 do 1,04, P = 0,68). Ryc. 1. Ryc. 1. Skorygowany stosunek szans dla zgonu wewnątrzszpitalnego związany z okołooperacyjną terapią beta-blokerową wśród pacjentów poddawanych poważnym zabiegom pozasercowym, według oceny RCRI i obecności innych czynników ryzyka w kohorcie dopasowanej do predyspozycji i całego badania Kohorta. Otwarte pola reprezentują podgrupy pacjentów w wymienionej kategorii RCRI.
Przedoperacyjna punktacja RCRI istotnie zmodyfikowała związek między leczeniem beta-blokerem a ryzykiem zgonu w szpitalu. Spośród podgrup pacjentów włączonych do analizy skłonności, wczesne leczenie beta-blokerami wiązało się ze zmniejszonym ryzykiem zgonu u pacjentów z wynikiem 3 lub wyższym (ryc. 1), przy ilorazach szans od 1,43 (przedział ufności 95%, 1,29 do 1,58) wśród pacjentów w najniższej kategorii RCRI do 0,57 (95 procent przedziału ufności, 0,42 do 0,76) wśród osób z wynikiem RCRI 4 lub wyższym.
Tabela 4. Tabela 4. Stawki i ryzyko zgonu wewnątrzszpitalnego oraz liczby potrzebne do leczenia i wyrządzania szkód pacjentom z całej badanej kohorty, którzy nie otrzymywali okołooperacyjnej blokady beta według skali RCRI i obecności pojedynczego ryzyka Czynniki. Podobne wyniki zaobserwowano w całej kohorcie badania, z tym wyjątkiem, że istotną korzyść z leczenia zaobserwowano również u pacjentów z wynikiem RCRI 2 (ryc. 1). W analizie podgrup pacjentów, którzy mieli wynik RCRI równy 0 i nadciśnienie, iloraz szans śmiertelności w szpitalu wynosił 0,96 (przedział ufności 95%, 0,82 do 1,13) wśród osób, które wcześnie otrzymały beta-blokery, w porównaniu z tymi, którzy ich nie otrzymałem. Ponadto, wśród pacjentów z wynikiem RCRI równym 1, nie stwierdziliśmy zmniejszenia ryzyka zgonu w szpitalu związanego z zastosowaniem beta-blokerów w jakiejkolwiek subpopulacji. Na podstawie tych wyników liczba osób, które trzeba leczyć, aby zapobiec pojedynczemu zgonowi w szpitalu, wynosiła 33 wśród osób najbardziej narażonych na ryzyko, natomiast w przypadkach, w których ryzyko wzrosło wraz z zastosowaniem beta-blokerów, liczba potrzebna do wyrządzenia szkody ( tj. liczba pacjentów, którzy musieliby być leczeni z powodu pojedynczej śmierci w szpitalu) wynosiła 208 wśród pacjentów z najniższym ryzykiem, którzy byli najmniej podatni na leczenie beta-blokerami (Tabela 4).
W analizie wtórnej, stosując rozszerzoną definicję cukrzycy, zaobserwowaliśmy generalnie podobne wyniki; jednak korzyści płynące z terapii beta-adrenolitykami były osłabione i nie były już istotne dla pacjentów z wynikiem RCRI 2 (wyniki przedstawiono w Dodatkowym dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org).
Dyskusja
Chociaż dane z randomizowanych badań klinicznych są ograniczone, leczenie kliniczne pacjentów z beta-blokerami zostało poparte przez klinicystów i decydentów politycznych w celu zwiększenia ich bezpieczeństwa
[przypisy: nfz sanatoria lista oczekujących, poradnia leczenia bolu, nfz katowice sanatoria ]
[hasła pokrewne: dział lecznictwa uzdrowiskowego, steadicam allegro, szynowanie zębów cena ]