Ocena Echinacea angustifolia w doświadczalnych infekcjach rinowirusów cd

Pytanie to zadano pod koniec fazy profilaktycznej tuż przed prowokacją wirusami i ponownie po podaniu trzeciej dawki badanego leku w fazie leczenia. Rzuć wyzwanie wirusowi
Wirus prowokacyjny zastosowany w tym badaniu był rinowirusem typu 39. Wirus ten został przebadany pod kątem bezpieczeństwa zgodnie z wytycznymi konsensusu. Wszystkie osoby zaszczepiono około 100-50 procentami zakaźnych dawek wirusa z hodowli tkankowej.
Izolacja wirusa i serologia
Próbki z płukania nosa zebrane w dniu 0 przed prowokacją wirusami hodowano w komórkach HEp-2, rezus-małpa-nerka, A549 i fibroblastach w celu wykrycia niespodziewanych infekcji wirusowych. Próbki z płukania nosa zebrane w dniach do 5 hodowano dla rinowirusa standardowymi metodami, jak opisano wcześniej.13 Próbki surowicy badano na obecność neutralizującego przeciwciała wobec rinowirusa typu 39 standardowym testem mikromiareczkowym.14 Wolontariusze, u których wyizolowano rinowirus 39 z co najmniej jednej próbki poinokulacyjnej, u której przeciwciało neutralizujące surowicę do rinowirusa typu 39 zwiększono czterokrotnie lub oboje uważano za zakażonych wirusem badanym. Miana wirusa w oryginalnych próbkach do przemywania nosa określono na podstawie próbek przechowywanych w -80 ° C przez hodowanie seryjnych rozcieńczeń, w których wirus był seryjnie rozcieńczany przez czynnik 10 na płytkach do mikromiareczkowania komórek MRC-5, jak opisano wcześniej.13
Ocena objawów
Objawy zostały odnotowane przez członków personelu badawczego. Ochotnicy zostali poproszeni o ocenę swoich objawów kichania, wycieku z nosa, niedrożności nosa, bólu gardła, kaszlu, bólu głowy, złego samopoczucia i chilliness w skali od 0 do 4; liczby odpowiadały objawom nasilenia nieobecności, łagodności, umiarkowania, ciężkości lub bardzo ciężkiego stanu. Ocenę objawów przeprowadzono przed prowokacją wirusami, a następnie codziennie rano i wieczorem w dniach do 5. Każdego ranka zapisywano wyniki objawów przed zabiegiem nosa. Dzienny wynik objawów dla każdego objawu w dniach do 5 badania zdefiniowano jako wyższy z dwóch wyników zgłoszonych dla objawu każdego dnia. Ochotnicy, którzy uzyskali wynik co najmniej 6 punktów w ciągu pięciu dni po prowokacji i co najmniej trzech dni wycieku z nosa lub subiektywne wrażenie, że mieli przeziębienie, określili, że cierpią na kliniczne przeziębienie. Masę sekrecji nosa w 24-godzinnym okresie określono również wcześniej opisaną metodą 13 dla każdego ochotnika w dniach 0-5.
Ocena stanu zapalnego
Stężenie interleukiny-8 mierzono w próbkach z płukania nosa za pomocą dostępnego w handlu testu immunoenzymatycznego, jak opisano wcześniej.15 W celu określenia stężenia polimorfojądrowych leukocytów, próbka próbki do płukania nosa wybarwiona była pomarańczową akryną. , a następnie polikorfonuklearne leukocyty, zidentyfikowane pod względem wielkości i morfologii jądrowej, zliczono w hemacytometrze.
Analiza fitochemiczna
Przeprowadzono analizę fitochemiczną ekstraktów w celu wykrycia alkamidów za pomocą spektroskopii masowej. Do analizy polisacharydów wykorzystano metodę fotometryczną.16 Pełny opis metod stosowanych w analizie fitochemicznej znajduje się w Dodatkowym dodatku (dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org).
Analiza statystyczna
Na podstawie wcześniejszych danych dotyczących rinowirusów typu 39,13 założono, że pacjenci otrzymujący placebo mieli wskaźnik infekcji wynoszący 85 procent, a średni (. SD) wynik ogólny objawu 17,7 . 13,5
[przypisy: zdrowie gov, stanozolol cena, nfz katowice sanatoria ]
[przypisy: do okulisty bez skierowania, przychodnia aon, nietolerancja kazeiny ]