Ocena Echinacea angustifolia w doświadczalnych infekcjach rinowirusów ad 7

4 tygodnie ago

Metody stosowane do ekstrakcji materiału roślinnego w naszym badaniu dały ekstrakty o różnych stężeniach tych domniemanych składników aktywnych. Żaden z ekstraktów nie miał wykrywalnego wpływu na infekcję lub chorobę rinowirusa. Produkty Echinacea dostępne w Stanach Zjednoczonych są wytwarzane z korzeni, całej rośliny lub części nadziemnych E. angustifolia, E. pallida lub E. purpurea. Produkty te można formułować jako sproszkowany materiał roślinny, nalewki alkoholowe, preparaty herbaty lub prasowany sok z części nadziemnych. Różnice w gatunkach, częściach roślin, procedurach ekstrakcji i procesach produkcyjnych mogą wpływać na skład chemiczny lub proporcje wybranych składników w końcowym przygotowaniu9. Specyficzne składniki chemiczne mają różne skutki biologiczne (patrz Dodatek dodatkowy), ale nie było żadnych wcześniejszych badań które porównały kliniczne działanie różnych preparatów Echinacei. W tym badaniu zdecydowaliśmy się na eksperymentalne ekstrakty z E. angustifolia, gatunku pierwotnie używanego przez rdzennych Amerykanów z amerykańskiego środkowego zachodu i ostatnio zatwierdzonego przez Światową Organizację Zdrowia do leczenia przeziębienia [21].
Do tego badania wykorzystano eksperymentalny model zakażenia rinowirusami. Wcześniejsze doświadczenia z tym modelem oceny konwencjonalnych terapii antywirusowych i leczenia objawów przeziębienia wykazały, że model eksperymentalny dokładnie przewiduje skuteczność leczenia w środowisku naturalnym.22,23 Wydaje się, że zmniejszona zmienność zapewniana przez model zwiększa się widoczny rozmiar efektu dla skutecznych metod leczenia
Wyniki tego badania pokazują, że zgodnie z testem, przypuszczalne aktywne składniki E. angustifolia nie mają klinicznie znaczącego wpływu na zakażenie lub chorobę rinowirusa. Istnieje wiele czynników uzasadniających uogólnienie wyników naszych badań, które próbowały skorelować skład fitochemiczny ekstraktów z Echinacei z kliniczną skutecznością. Potencjalne źródła zmienności w różnych preparatach Echinacea obejmują gatunki roślin, metodę ekstrakcji, część używanej rośliny, a być może nawet lokalizację i sezon uprawy. Polisacharydy i alkamidy Echinacei mają aktywność biologiczną i są na ogół postrzegane jako aktywne składniki tych zabiegów. Można sobie jednak wyobrazić, że inne składniki chemiczne lub kombinacje składników, które nie były testowane w tym badaniu, mają ważne skutki biologiczne. Jest również możliwe, choć jest mało prawdopodobne, że jeżówka jest skuteczna w leczeniu patogenów układu oddechowego innych niż rinowirus. Biorąc pod uwagę dużą różnorodność preparatów jeżówki, trudno będzie dostarczyć jednoznacznych dowodów na to, że echinacea nie odgrywa żadnej roli w leczeniu przeziębienia. Nasze badanie dodaje jednak do gromadzącego materiału dowodowego, który sugeruje, że ciężar dowodu powinien spoczywać na tych, którzy popierają to leczenie.
[więcej w: dział lecznictwa uzdrowiskowego, klinika oka, apteka internetowa tania ]
[patrz też: kamnet, nfz sanatoria lista oczekujących, badanie inr cena ]

0 thoughts on “Ocena Echinacea angustifolia w doświadczalnych infekcjach rinowirusów ad 7”

1. Oprócz tego że masz problemy z tarczyca to prawdopodobnie cierpisz na tężyczkę utajona