Ocena Echinacea angustifolia w doświadczalnych infekcjach rinowirusów ad 6

Ocena ciężaru wydzieliny z nosa jako obiektywnej miary ciężkości również nie wykazała korzystnego działania. W fazie profilaktycznej ciężar wydzielniczy nosa (średnia . SD) wynosił 17,2 . 22,5 g u osób, które otrzymywały ekstrakt dwutlenku węgla, 17,6 . 19,7 g u tych, którzy otrzymywali 60% ekstraktu etanolu, i 19,3 . 29,4 g u tych, którzy otrzymywali 20-procentowy ekstrakt etanolu. Ciężar wydzielania nosa u osób, które otrzymywały placebo w fazie profilaktycznej i ekstraktu dwutlenku węgla, 60% ekstraktu i 20% ekstraktu podczas fazy leczenia wynosił odpowiednio 20,3 . 23,3 g, 33,1 . 32,2 g i 15,5 . 14,0 g. Masa donosowo-wydzielnicza u osób, które były leczone placebo w obu fazach badania wynosiła 21,4 . 27,9 g. Porównanie nasilenia poszczególnych objawów nie wykazało istotnego wpływu preparatów jeżówki na którykolwiek z ocenianych objawów (dane nie przedstawione). Wpływ Echinacei na markery zapalne
Wpływ echinacei na zapalenie wywołane rinowirusem został oceniony przez pomiar stężeń interleukiny-8 i polimorfojądrowo-leukocytów w próbkach z płukania nosa. Ani profilaktyka, ani leczenie preparatami echinacei nie miało istotnego wpływu na odpowiedź interleukiny-8 lub odpowiedź polimorfojądrowo-leukocytową na infekcję rinowirusa. Zgodnie z oczekiwaniami stwierdzono istotną korelację pomiędzy reakcją interleukiny-8 i polimorfonuklearami-leukocytami a nasileniem objawów.
Zdarzenia niepożądane
Podczas fazy profilaktycznej w badaniu 19 z 437 randomizowanych pacjentów zgłaszało zdarzenia niepożądane. Zdarzenia niepożądane uznane za prawdopodobnie związane z badanym lekiem zgłoszono u 4 z 163 (2 procent) pacjentów otrzymujących preparat Echinacea iu 5 z 274 (2 procent) otrzymujących placebo. Podczas fazy leczenia 15 z 315 (5 procent) pacjentów otrzymujących preparat Echinacea zgłaszało zdarzenie niepożądane, które prawdopodobnie było związane z leczeniem, w porównaniu z 4 z 104 (4 procent) pacjentów leczonych placebo. . Działania niepożądane ze strony przewodu pokarmowego były najczęstszymi zdarzeniami zgłaszanymi przez 12 pacjentów z grupy echinacei i 4 pacjentów z grupy placebo.
Dyskusja
Wpływ echinacei na choroby przebiegające z przeziębieniem oceniano w wielu badaniach klinicznych, w których stosowano różne preparaty z echinacei i projekty badań. Pomimo dużej liczby badań, ostatnie przeglądy systematyczne wykazały, że skuteczność echinacei pozostaje nierozwiązana.18 Jedna z tych recenzji wyraźnie wymieniła potrzebę badań obejmujących chemicznie dobrze zdefiniowane preparaty, jasno określone choroby i wczesną interwencję20. W naszym badaniu oceniano wpływ ekstraktów z korzeni E. angustifolia na infekcję rinowirusa i chorobę w sposób, który pozwoliłby na systematyczną ocenę udziału różnych składników Echinacei w każdym obserwowanym działaniu leczniczym. Alkamidy, polisacharydy i pochodne kwasu kawowego obecne w ekstraktach z echinacei wykazywały aktywność biologiczną zarówno in vitro, jak i in vivo (przegląd w dodatkowym dodatku oraz w Bauer9 i Barrett19). Zaproponowano, aby te składniki, same lub w połączeniu, stanowiły aktywne składniki dostępnych w handlu preparatów Echinacei
[patrz też: proteza częściowa osiadająca, stanozolol cena, szpital nowy targ poradnie ]
[hasła pokrewne: zakład opiekuńczo pielęgnacyjny, olx lwówek śląski, paracetamol dla dzieci dawkowanie ]