Ocena Echinacea angustifolia w doświadczalnych infekcjach rinowirusów ad 5

CO2 oznacza nadkrytyczny dwutlenek węgla. Czterysta trzydzieści siedem ochotników zostało losowo przydzielonych do otrzymania badanego leku (ryc. 1). Osiemnaście osób, które zostały poddane randomizacji, nie zostało zakwestionowanych wirusem badawczym z powodu dobrowolnego wycofania się z badania (8 osób) lub z powodu choroby rozwiniętej przed prowokacją wirusami (10 osób). Spośród 419 osób, które były prowokowane wirusem, 2 wycofały się z badania, zanim dane zostały zebrane, aw 18 było albo miano przeciwciał dla wirusa prowokacji większe niż 1: 4 w próbce surowicy zebranej w dniu 0 albo wirusowej. patogen układu oddechowego wyizolowany z próbki do płukania nosa pobranej przed prowokacją wirusami. Tych 20 ochotników zostało wykluczonych przez protokół badania z analizy danych.
Średni (. SD) wiek 399 osób wynosił 20,8 . 3,3 roku. Spośród nich 240 osób (60 procent) stanowiły kobiety; (0,3%) zostało sklasyfikowane jako Amerykański Indian, 37 (9,3%) samo sklasyfikowano jako azjatyckie, 42 (11%) jako czarne, 316 (79%) jako białe, a 3 (0,8%) jako rasa mieszana. Losowe przyporządkowanie osobników do grup leczenia skutkowało zrównoważonym rozkładem pod względem wieku i płci, z wyjątkiem grupy leczonej, która otrzymała 60-procentowy ekstrakt, w którym kobiety były nadreprezentowane (75%, P = 0,02) w porównaniu z kobietami. z grupą placebo.
Zgodność i oślepienie
Ocena zgodności podczas fazy profilaktycznej badania wykazała, że ponad 90 procent pacjentów przyjmowało co najmniej 80 procent leków. Podczas fazy leczenia wystąpiły dwie pominięte dawki leku badanego w wyniku dawek utrzymywanych z powodu działań niepożądanych. Ocena oślepienia wykazała, że odsetek ochotników, którzy wierzyli, że biorą aktywny lek w fazie leczenia, wahał się od 21 z 51 (41 procent) do 24 z 48 (50 procent) w grupach leczonych aktywnie; w grupie placebo 37 z 103 ochotników (36 procent) uważało, że otrzymywali aktywny lek (P = 0,63 według analizy chi-kwadrat dla wszystkich grup).
Wpływ Echinacei na infekcję
Tabela 1. Tabela 1. Wpływ różnych ekstraktów z korzeni E. angustifolia na infekcję rinowirusami i chorobami powszechnymi. Profilaktyka tymi preparatami echinacei nie miała znaczącego wpływu na infekcję rinowirusami (Tabela 1), a nie było wpływu na wskaźnik infekcji w grupach, które otrzymywały Echinaceę tylko w fazie leczenia. Na ilościowe miano wirusa nie miało wpływu ani zapobieganie, ani leczenie tymi preparatami echinacei.
Wpływ Echinacei na Objawy
Ryc. 2. Ryc. 2. Łączna liczba punktów w dniu badania dla pacjentów leczonych ekstraktami z korzeni E. angustifolia, zarówno profilaktycznie (panel A), jak i po walce z wirusami (panel B). CO2 oznacza nadkrytyczny dwutlenek węgla.
Leczenie tymi preparatami echinacei nie miało istotnego wpływu na objawy związane z rinowirusami, niezależnie od tego, czy ocenia się je na podstawie całkowitego wyniku objawów, czy odsetka pacjentów z przeziębieniami klinicznymi (Tabela 1). Nie było również wpływu na profilaktykę ani leczenie w przebiegu choroby (ryc. 2)
[podobne: lekarz od płuc, stanozolol cena, apteka internetowa tania ]
[hasła pokrewne: agnieszka gozdyra twitter, boluś krotoszyn, degustatornia gdynia ]

0 thoughts on “Ocena Echinacea angustifolia w doświadczalnych infekcjach rinowirusów ad 5”