Medical Mystery: Bradycardia – The Answer

Elektrokardiogram od mężczyzny ze zmęczeniem, bólem stawów, bólem głowy i bólem klatki piersiowej. Tajemnicą medyczną w numerze z 2 czerwca1 był 49-letni mężczyzna, który zgłosił zmęczenie, bóle stawów i ból głowy, a także dwudniową historię bólu w klatce piersiowej; wykonano elektrokardiogram (ryc. 1). Pacjent był hospitalizowany. Zawał mięśnia sercowego został wykluczony. Odkrycia dotyczące echokardiografii nie były godne uwagi. Analiza serologiczna dla choroby z Lyme była dodatnia, z potwierdzeniem metodą Western blotting. Po dalszych pytaniach pacjent zauważył, że otrzymał sześć tygodni wcześniej ugryzienia kleszcza i że był związany z krótkotrwałą chorobą przebiegającą z gorączką bez wysypki.
Rycina 2. Rycina 2. Elektrokardiogram po leczeniu ceftriaksonem w chorobie z Lyme. Rozpoczęto dożylne podawanie ceftriaksonu (2 g dziennie). W 4 dniu ustąpił blok serca drugiego stopnia, ale utrzymywał się blok serca i zmiany niedokrwienne pierwszego stopnia. Badanie izotopem jądrowym z dipirydamolem ujawniło przednią boczną, odwracalną wadę, uważaną za zgodną z niedokrwieniem lub zapaleniem mięśnia sercowego. Wyniki cewnikowania serca były prawidłowe. Dwa tygodnie po dożylnym leczeniu ceftriaksonem, elektrokardiogram był prawidłowy (ryc. 2), a pacjent miał się dobrze. Blok serca związany z chorobą z Lyme zazwyczaj odpowiada na leczenie przeciwbakteryjne i rzadko wymaga umieszczenia stałego stymulatora.
Ralph Rosenberg, MD
Centrum Zdrowia Uniwersytetu w Connecticut, Avon, CT 06001
Odniesienie1. Rosenberg R. Medyczna tajemnica – bradykardia. N Engl J Med 2005; 352: 2337-2337
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Otrzymaliśmy 1575 odpowiedzi na tę medyczną zagadkę; 59 procent pochodziło od lekarzy, 23 procent od lekarzy, 10 procent od studentów medycyny i 8 procent od innych czytelników. Czterdzieści dziewięć procent odpowiedzi pochodziło z 79 krajów spoza Stanów Zjednoczonych. Czterdzieści trzy procent badanych prawidłowo zdiagnozowało boreliozę, podczas gdy 25% wskazało na zaburzenie przewodzenia serca, a 16% sugerowało niedokrwienie mięśnia sercowego. Inne przedstawiły wyjaśnienia, które obejmowały toksyczność leku (np. Z powodu atorwastatyny), w 3 procentach odpowiedzi; dysfunkcja endokrynologiczna (np. niedoczynność tarczycy), w 3%; i inne diagnozy (np. zapalenie wsierdzia, ostra gorączka reumatyczna, choroba Chagasa i sarkoidoza), w 10 procentach. Otrzymaliśmy wiele wnikliwych komentarzy, w tym:
Wysoki stopień bloku przedsionkowo-komorowego w połączeniu z objawami konstytucyjnymi, bólem stawów i bólem głowy wskazują na rozpoznanie choroby z Lyme. To, że przedstawił w czerwcu zakład opieki zdrowotnej w Connecticut, stawia na diagnozę!
– Toby Maher, MRCP
Oh piękna wiosna w Connecticut! Kwiaty, pszczoły, myszy, jelenie i kleszcza. Nie spiesz się do rozrusznika; IV ceftriakson wystarczy. – Thomas J. Lester, MD
[podobne: do okulisty bez skierowania, apteka internetowa tania, slimcea allegro ]
[przypisy: poradnia psychologiczna rzeszów, gdybym tylko tu był cda, slimcea allegro ]