Łagodna choroba piersi i ryzyko raka piersi czesc 4

Obliczyliśmy te spodziewane liczby, przypisując obserwacje każdej z kobiet do kategorii pięcioletnich i przedziałów kalendarzowych, uwzględniając w ten sposób różnice związane z tymi zmiennymi. Użyliśmy rejestru Iowa Surveillance, Epidemiology and End Results (SEER) jako populację referencyjną z powodu podobieństwa demograficznego do populacji kliniki Mayo (80 procent członków kohorty mieszka w górnym środkowym zachodzie). Ponad 95 procent naszej kohorty było białe, równoważne z danymi odnotowanymi w danych z Iowa podczas okresu badania.11 W analizach SIR rozważaliśmy czas od pierwotnej biopsji jako zmienną zależną od czasu i wszystkie pozostałe czynniki jako stałe. Powiązania pomiędzy ryzykiem raka piersi a objawami histologicznymi, wiekiem w rozpoznaniu łagodnej choroby sutka oraz siłą rodzinnej historii raka, a także parami kombinacji tych zmiennych, zbadano przy użyciu regresji proporcjonalnych hazardów Coxa. analiza. Główne skutki dla każdej skategoryzowanej zmiennej i odpowiadające jej warunki interakcji zostały uwzględnione w każdym modelu, a istotność statystyczna każdej interakcji została oceniona przy użyciu testu współczynnika wiarygodności dla wielu stopni swobody.
Badaliśmy raka piersi po stronie bocznej i przeciwstronnej w funkcji czasu od biopsji przez oszacowanie względnego ryzyka raka w tym samym czasie, co w przypadku piersi przeciwnej w odstępach pięcioletnich. Podczas obliczania częstości występowania nowotworu po drugiej stronie cenzury obserwowaliśmy u kobiet z rakiem przeciwstronnym po dacie rozpoznania. Podobnie, przy obliczaniu częstości występowania nowotworu kontralateralnego, poddaliśmy obserwacji ciążę u kobiet z rakiem po tej samej stronie po dniu rozpoznania. Dane dotyczące kobiet, którym brakowało informacji po stronie raka lub kobiet, które miały dwustronne biopsje lub nowotwór, nie zostały uwzględnione w tych analizach. Takie podejście daje identyczną liczbę osobolat dla każdego rodzaju zdarzenia. W rezultacie długość obserwacji nie jest już czynnikiem w analizie, a ryzyko względne jest równoważne z prostymi stosunkami liczby zdarzeń. Dlatego wykorzystaliśmy właściwości rozkładu dwumianowego, aby uzyskać dokładne wartości P i 95-procentowe przedziały ufności dla tych względnych ryzyk.12 Testy statystyczne były dwustronne, a analizy przeprowadzono przy użyciu oprogramowania SAS (SAS) i Splus (Insightful).
Charakterystyka pacjentów i próbek patologicznych
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kobiet według Histologicznej kategorii łagodnej choroby naskórka. Końcowa kohorta składała się z 9087 kobiet z łagodną chorobą sutka, określonych przez otwartą biopsję chirurgiczną. Tabela pokazuje wiek w momencie biopsji, prawdopodobny stan menopauzalny na podstawie wieku i siłę historii raka piersi w rodzinie, zgodnie z histologicznymi ustaleniami zmiany łagodnej. Szerokie histologiczne klasyfikacje obejmowały chorobę nieproliferacyjną w 6061 (66,7%), chorobę proliferacyjną bez atypii w 2690 (29,6%) i atypową hiperplazję w 336 (3,7%). Rysunek pokazuje przykłady tych zmian. Średni wiek wynosił 51,4 lat, ale kobiety z nieproliferacyjnymi objawami były nieco młodsze, podczas gdy osoby z atypią były starsze (średni wiek, odpowiednio 49,9 i 57,8 lat, P <0,001) [podobne: nietolerancja kazeiny, badanie inr cena, dział lecznictwa uzdrowiskowego ] [patrz też: do okulisty bez skierowania, przychodnia aon, nietolerancja kazeiny ]

0 thoughts on “Łagodna choroba piersi i ryzyko raka piersi czesc 4”