Hiper na mojej matce: lekcje ze świata Eldercare ad

Ta książka podkreśla wagę potrzeby dalszych badań na takie tematy, jak obciążenie opiekunów, funkcjonalna trajektoria choroby i powrót do zdrowia u starszych pacjentów oraz interfejs religii i chorób. Chociaż Margolies porusza ważne kwestie, odkryłem, że jej rozwiązania są nieco ograniczone. Ma idealistyczny pogląd na stan starszej opieki przed udostępnieniem Medicare. Czterdzieści lat temu jej matka nie przeżyłaby obustronnych złamań szyjki kości udowej, aby uzyskać opiekę, którą Margolies uważa za problematyczną. Uczucia, które przypisuje osobom z niepełnosprawnością fizyczną, są uproszczone; na przykład stwierdza: Nic nie jest bardziej bolesne niż dzień, w którym przewlekle chory zdaje sobie sprawę, że nie może sobie poradzić sam. Czynniki takie jak kultura i historia osobista wpływają na miriady sposobów, w jakie ludzie przystosowują się do chronicznej choroby. Na przykład pomoc od innych osób może nie być postrzegana negatywnie, jeśli łagodzi samotność lub wzmacnia ważne więzi rodzinne. Margolies nie zajmuje się filozoficznym pytaniem o to, gdzie zaczyna się odpowiedzialność medycyny za ulżenie cierpieniom, a kończy się społeczność i indywidualna osoba. Niemniej ta bardzo czytelna książka oferuje unikalny obraz wpływu choroby na całą tkankę życia pacjenta. Będzie to przedmiotem zainteresowania zarówno lekarzy, jak i niefizjologów zaangażowanych w opiekę nad osobami starszymi, a także samych starszych.
Helen Hoenig, MD
Duke University Medical Center, Durham, NC 27705
helen. [email protected] va.gov
[hasła pokrewne: protetyka stomatologiczna warszawa, szpital nowy targ poradnie, degustatornia gdynia ]