Atorwastatyna u pacjentów z cukrzycą typu 2 poddawanych hemodializie ad 7

Ogólnie rzecz biorąc, bezwzględne zmniejszenie ryzyka osiągnięte przez obniżenie cholesterolu LDL o dany procent jest mniejsze, gdy stężenia przed leczeniem są niskie, niż gdy są wysokie. 20 Poziom wyjściowy cholesterolu LDL wśród pacjentów w naszym badaniu był średnio powyżej celu ( 126 mg na decylitr [3,25 mmol na litr]). Biorąc pod uwagę zależność log-liniowa między cholesterolem LDL a chorobą niedokrwienną serca, obniżenie poziomu cholesterolu LDL o 40 procent od początkowego poziomu 125 mg na decylitr spowodowałoby przybliżone zmniejszenie ryzyka względnego o 30 procent lub więcej.20 To oszacowanie jest empirycznie wspierane przez wyniki CARDS3 i British Heart Protection Study21 i jest bardzo bliskie naszemu początkowemu założeniu zmniejszenia ryzyka o 27 procent. Ponieważ nie osiągnęliśmy w pełni tej korzyści, spekulujemy, że patogeneza zdarzeń naczyniowych u pacjentów z cukrzycą, którzy otrzymują hemodializę, może, przynajmniej częściowo, różnić się od tej u pacjentów bez schyłkowej niewydolności nerek. Analizy podgrup nie wykazały różnicy w wynikach dla żadnego poziomu cholesterolu LDL lub pacjentów zi pacjentów bez choroby sercowo-naczyniowej. Co ciekawe, u pacjentów w obu grupach obserwowano ciągły spadek stężenia cholesterolu LDL w czasie. Niektórych niedożywienia nie można wykluczyć w trakcie badania, chociaż nie nastąpił spadek wskaźnika masy ciała.
Niezwykle wysoki wskaźnik zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych wśród pacjentów dializowanych22 jest wyjaśniony bardziej niż tradycyjne czynniki ryzyka wieńcowego. Oprócz obecności wielu obciążających czynników współistniejących, takich jak niewłaściwy przerost lewej komory, zwłóknienie serca, choroba mikronaczynia sercowego, 23 i nadaktywność współczulna, istnieją również wskazania, że sama miażdżyca jest promowana przez czynniki ryzyka inne niż tradycyjne ryzyko sercowo-naczyniowe. Czynniki.24,25 Najbardziej prawdopodobnym wyjaśnieniem braku istotnego wpływu na śmiertelność z przyczyn sercowych i punktów końcowych serca w tym badaniu jest obecność dodatkowych patogenetycznych dróg w chorobie sercowo-naczyniowej. Dawka atorwastatyny w niniejszym badaniu wynosiła 20 mg, co jest niższą wartością niż wysoka dawka stosowana w ostatnim badaniu przez LaRosa i wsp. 26, w którym intensywniejsze leczenie hipolipemizujące atorwastatyną w dawce 80 mg na dobę było bardziej skuteczne. niż dawka 10 mg na dobę u pacjentów ze stabilną chorobą wieńcową. Jednakże, czy taka korzyść wystąpi, jeśli pacjenci z cukrzycą typu 2, którzy otrzymywali dializę otrzymają większą dawkę atorwastatyny, nie są znani.
Z tego badania można wyciągnąć kilka ważnych wniosków. Po pierwsze, wykazaliśmy, że trudno jest polegać na niekontrolowanych badaniach obserwacyjnych, które wykazują znaczne korzyści ze statyn w leczeniu pacjentów poddawanych hemodializie. [29] Drugi i ważniejszy jest wniosek, że korzyść z atorwastatyny jest ograniczona, gdy statyny są odkładane do czasu, aż pacjenci osiągną schyłkową niewydolność nerek. Analizy podgrup głównych prób interwencji w statyny udokumentowały korzyść sercowo-naczyniową u pacjentów z przewlekłą chorobą nerek (etapy 1, 2 i 3 zgodnie z klasyfikacją National Kidney Foundation) .28, 29 Według CARDS, obniżenie poziomu cholesterolu LDL na wczesnym etapie przebieg kliniczny cukrzycy typu 2 jest korzystny.3 Po trzecie, nie było nadmiaru poważnych zdarzeń niepożądanych; w szczególności nie wystąpiły żadne przypadki rabdomiolizy, ale stwierdziliśmy nominalnie znaczący wzrost śmiertelnego udaru.
Wnioskujemy, że u osób z cukrzycą typu 2, którzy otrzymują hemodializę podtrzymującą i mają cholesterol LDL od 80 do 190 mg na decylitr, rutynowe leczenie statyną w celu zmniejszenia pierwotnego złożonego punktu końcowego zgonu z przyczyn sercowych, zawału mięśnia sercowego i udar nie jest uzasadniony Rozpoczęcie leczenia zmniejszającego stężenie lipidów u pacjentów z cukrzycą typu 2, którzy już cierpią na schyłkową niewydolność nerek, może nastąpić zbyt późno, aby przełożyć się na stałą poprawę wyników sercowo-naczyniowych.
[hasła pokrewne: polineuropatia alkoholowa, calcio forte, proteza częściowa osiadająca ]
[podobne: polimed opole, tehaco, polineuropatia alkoholowa ]

0 thoughts on “Atorwastatyna u pacjentów z cukrzycą typu 2 poddawanych hemodializie ad 7”